Eerste bericht na 2,5 maand - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Marjelle Hoftijser - WaarBenJij.nu Eerste bericht na 2,5 maand - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Marjelle Hoftijser - WaarBenJij.nu

Eerste bericht na 2,5 maand

Door: Marjelle

Blijf op de hoogte en volg Marjelle

20 Maart 2016 | Spanje, Madrid

Ik zit 2,5 maand in Madrid en nog steeds niks hierop gezet. Ik ben 7 januari hier aangekomen in Madrid en moest gelijk heel erg wennen aan de drukte, op straat en midden in een grote stad. Maar na een paar weken was ik alweer gewent aan het verschil van in Nederland. Ik loop 4 a 5 dagen stage per week bij een kinderdagverblijf waar ze de kinderen vanaf 2 jaar volledig in het Engels de kinderen benaderen, liedjes leren en filmpjes en activiteiten aanbieden. Ik heb het heel erg na m'n zin op m'n stage, dankzij mijn leuke collega's en lieve kinderen. Verder heb ik 2 dagen per week 2 uur lang Spaanse les in de avonduren, ik spreek nog niet zo goed Spaans maar ik begin wel steeds meer te begrijpen. Ik heb hier al van alles meegemaakt van gestolen mobiel tot betrokken zijn bij agressieve mensen in een café. Maar ondanks deze minder leuke situaties heb ik het nog heel erg naar mijn zin en zijn er zoveel leuke dingen die ik hier meemaak.
Zo ben ik bijvoorbeeld gisteren naar een festival in Valencia geweest genaamd 'Las Fallas'. Dit is een festival waarbij ze een paar weken lang allemaal kunstwerken in elke wijk in het centrum hebben staan en aan het eind worden alle kunstwerken in de fik gestoken. Dit werd gisteren gedaan en het was echt geweldig om zoiets mee te maken! Eerst werd er allemaal knalvuurwerk afgestoken en daarna staken ze het kunstwerk in brand. Op het eind van de avond werd er op het grote plein een hele grote pop aangestoken en de show eromheen was echt geweldig en indrukwekkend. Eerst allemaal knallen, daarna vuurwerk wel bijna een kwartier lang en daarna stond de pop in brand. Verder onderneem ik in het weekend veel activiteiten met andere Nederlanders in Madrid.

Ik heb hier ook al 2 keer bezoek gehad. 1 keer van mijn vriend in het weekend dat ik jarig was, dat was eind januari begin februari maar het weer was echt heerlijk. Je kon op het terras in zon in je t-shirt zitten en 1 dag werd het wel bijna 20 graden.
Toen mijn ouders half februari kwamen sloeg het weer helemaal om. De hele dag regen en koude wind, dus leek er wel op dat half februari het koude weer pas begon.

Ik kan nog zoveel vertellen maar dit is nog maar mijn eerste bericht, ik probeer er gauw weer een keertje tijd voor vrij te maken zodat de mensen die het interesseert op de hoogte blijven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Marjelle

Ik ben voor 5 maanden stage aan het lopen in Madrid bij een Kinderdagverblijf

Actief sinds 20 Maart 2016
Verslag gelezen: 580
Totaal aantal bezoekers 940

Voorgaande reizen:

07 Januari 2016 - 24 Mei 2016

Madrid

Landen bezocht: